woensdag 24 oktober 2012

Is de opmars van de Islamisering van Europa onstuitbaar? Dusan Tesic Luzanski over Doodlopende weg


Beste Slobodan,

Het boek is aangekomen. Ik heb het enkele dagen geleden ontvangen. Ik heb het dezelfde dag nog gelezen.
Maar ik had wat tijd nodig om alle indrukken te verwerken na het lezen ervan. Ik heb nog nooit een boek gelezen dat zoveel opwinding opriep bij me als het lezen van jouw boek deed.
De stijl is prachtig en de omschrijving van de karakters en gebeurtenissen is ongeëvenaard.
Om in slechts 88 pagina´s zo´n belangrijke en spannende ervaring op te roepen bij mensen, daarvoor moet je wel een bijzonder gave hebben. Maar ook ervaring.
Ik had, zoals ik al zei, enkele dagen nodig om alle indrukken te verwerken, over de meest dramatische periode in de Europese geschiedenis, die jij, alleen jij lijkt het wel, onderkent.
De gebeurtenis op zich is niet zo belangrijk, het is wat er schuil gaat achter die gebeurtenis dat zo belangrijk is en alleen jij lijkt dat te begrijpen.
De Islam is het politieke leven van een Europees land binnengedrongen. Een van de rijkste en meest democratische landen.
Ik heb in mijn boeken al geschreven dat het derde millennium zich kenmerkt door de onstuitbare opmars van de Islamisering van Europa.
Is dat juist? Jij woont daar en bent beter op de hoogte van de dramatische tijden die Europa nu beleeft.
Dit is de derde Islamisering van Europa in de laatste vijftienhonderd jaar, alleen is het deze keer niet te stoppen en permanent.
Beseffen de Nederlanders wel wat er met hen gebeurt? En wat is de officiële reactie op je boek?

Mijn oprechte felicitaties met de kennis van de omstandigheden en gebeurtenissen. En mijn oprechte wens dat je deze prestatie nog eens mag herhalen.

Jouw Dušan.

Dušan Tešić Lužanski is journalist van beroep. Zijn werkende leven heeft hij doorgebracht bij de [Joegoslavische] krant Politika als buitenlands politiek commentator.
Onderwerpen die hij in zijn werk behandelde waren twee belangrijke energiebronnen - olie en nucleaire technologieën: energiebronnen die tijdens de tweede helft van de twintigste eeuw, de politieke, economische, militaire, technologische en andere relaties tussen de grootmachten en andere naties en landen van deze planeet, bepaald hebben.
In zijn cv staat vermeldt dat hij tijdens zijn journalistieke carrière meer dan drieduizend conferenties heeft bijgewoond en dat hij als journalist meer dan twintigduizend pagina´s tekst heeft geschreven voor de krant waarbij hij werkzaam was.
Na de gebeurtenissen van 11 september 2001 in New York, ging Dušan Tešić Lužanski, op eigen verzoek, vervroegd met pensioen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten